fbpx

Wereldwijd onderzoek toont aan: ‘coffee batching’ lokt bijna helft Nederlandse werknemers naar kantoor.

Onder Nederlandse werknemers wint de opkomende trend ‘coffee badging’ terrein. Uit een wereldwijd onderzoek door Owl Labs onder 12.000 werknemers, waarvan 2.000 in Nederland, blijkt dat 41% van de kantoorwerkers in Nederland deze trend omarmt, terwijl nog eens 10% openstaat voor het idee.

Een opkomende werktrend, ‘coffee badging’, domineert Nederlandse kantoorwerkers; gezichten verschijnen kort voor een koffiemoment, daarna terug naar thuiswerk. Managers lijken vooral aangetrokken tot deze praktijk, mogelijk als vorm van stil verzet. Werknemers ervaren druk om terug te keren naar kantoor, maar velen prefereren thuiswerken en zouden zelfs salaris opofferen voor volledig remote werk. Thuiswerkvooroordeel blijft bestaan, met zorgen over percepties van leidinggevenden. Wereldwijd deelname aan ‘coffee badging’ is 39%, met Nederland als koploper met 41%. Werken vanuit huis wordt door 70% van de Nederlandse werknemers ondersteund, en het verbod op hybride werken kan leiden tot een zoektocht naar nieuwe banen of ‘coffee badging’. De strijd om de werklocatie blijft actueel.

Bron: Clarity

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

13 − twaalf =

Translate »